![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg92vjp7l21OEw7cQv3-0uMGfJs_KByRFKYGWb0PhDxncSglhf_sZ0pOBpRMxAX6MXuGEVo6rdRVpJC7re4Tmsvsr0T7sp-GbEd7dLWKkB_0Ttrl7mJiL3xNHful2Rsb3rag3WcfqqYc-Y/s320/IMG_9522.jpg)
Lauantain ja sunnuntain vastaisena yönä koulunsa
päättäneiden pulloja kuvatessani Torinrannassa sil-
miini pisti aika erikoinen kulkuväline, johon piti tu-
tustua vähän tarkemmin. Masiinan omistaja oli oi-
kein mukavan oloinen kaveri ja aikamme juteltuam-
me hän pyysi pienelle ajelulle pitkin Oulun raitteja.
Oli siinä ihmisillä niinkuin minullakin ihmeteltävää
että mikäs se tällainen ajopeli oikein on.
Ajo-ominaisuudet jousituksineen eivät ehkä ole aivan
parasta mahdollista A-luokkaa ja taisipa siinä muuta-
man tovin cruisailtuamme tipahtaa jokunen paikkakin
meikäläisen muutenkin niin harvasta ja vanhasta puru-
kalustosta. Ystävällisiä poliisejakin huvitti moinen kulku-
väline ja riittihän siitä yhteistä humoristista jutunjuurta
pitemmäksikin aikaa. Niin ne ajat muuttuu, muutama
vuosikymmen sitten tällaisella ajopelillä ei olisi ollut mi-
tään asiaa muun liikenteen joukkoon, katsastussetä olisi
varmaan nauranut kuollakseen.
Tekniset tiedotMerkki ja malli: Bergbolagen traktori
Vuosimalli: 1952
Tekniikka: Volvo 2.0
Alkuperäinen käyttötarkoitus: VR:n matkatava-
roiden siirtely juna-asemien laituri-alueilla.
Muuta: Rekisteröity traktoriksi, huippunopeus
n. 40 km/h, sopivan alamäen ja myötätuulen vallitessa
nopeus saattaa ajoittain nousta jopa 45 km/h.
-
Katso kuvat tästä linkistä klikkaamalla.